Я, Усич Олена Дмитрівна, працюю над науково-методичною проблемною темою «Формування читача на уроках зарубіжної літератури». Організовую процес навчання таким чином, щоб він сприяв розкриттю, вираженню здібностей учнів, формуванню уміння спілкуватися, інтелігентності, відповідального ставлення до себе і навколишнього світу; створюю відповідні умови для розвитку творчого потенціалу дитини, для її самоствердження. Широко застосовую проблемний метод навчання, добираю завдання, що містять суперечку, викликають дискусію, спонукають до роздумів і пошуків, підвищують інтерес учнів до пізнання, відкриття нового. У своїй практиці застосовую інтегровані уроки, поєднуючи уроки літератури з різними навчальними предметами: від історії до фізики.
Практикую нестандартні форми проведення уроків :
усні журнали, уроки-реквієми, мандрівки літературними стежками, урок-дискусію,
урок-конференцію, урок-гру, віддаю перевагу таким формам роботи, як поетичні
хвилинки, випереджувальні завдання, розповіді від імені героя.
Працюю над проблемою впровадження принципів
диференційованого підходу до навчання з врахуванням не тільки індивідуальних
можливостей школярів, а й їхнього типу мислення. Відповідно до рівневої диференціації
підбираю і використовую різноманітний матеріал: малюнки, плани-схеми,
різнорівневі опорні схеми, опорні слова, ілюстративний матеріал. Залучаю учнів
до цієї роботи, вони малюють ілюстрації до творів, складають питання-загадки,
кросворди, готують різнорівневі завдання. Принцип диференційованого підходу до
навчання реалізується під час проведення різноманітних уроків та здійснюється
на різних етапах: перевірці домашнього завдання, поясненні нового матеріалу,
закріпленні знань, формуванні умінь та навичок .
Практикую
такий метод, як «робота в малих групах», який дає змогу учням набути навичок ,
необхідних для спілкування та співпраці використовую методи «мозковий штурм»,
«симуляційні ігри», «займи особисту позицію», «мікрофон», «розігрування
ситуації за ролями», «коло ідей».Такі форми і методи навчання дають і учневі, і
вчителеві можливість самовираження, а орієнтація на сучасну методику робить
навчальний процес цікавим і ефективним.
Моя
орієнтація не просто на засвоєння знань, а на способи мислення та діяльності,
на розвиток пізнавальних сил та творчого потенціалу учнів.
Немає коментарів:
Дописати коментар